Alla inlägg den 26 juni 2018

Av ?Sigrid? - 26 juni 2018 12:26

Flyttat lite växter här hemma.
Märkt att när jag pysslar i trädgården i min egen takt och för min skull så mår jag riktigt bra.
Idag tänkte jag dock så jäkla fel när jag gjorde det, tillslut blev det att jag stressade och höll på för att bli klar innan sambon kommer hem och för att inte sambon skulle behöva göra allt själv....och för att han skulle bli glad och tacksam att det blivit gjort.
Jag vet ju så väl att han inte hade haft något emot att få göra det själv för han gillar med att fixa i trädgården men nu blev det som det blev.

Nästa gång får tankarna bli rätt.

Av ?Sigrid? - 26 juni 2018 11:18

Idag gick jag ut starkt med både huvudvärk och ångest så fort jag vaknade.
Lämnade barnen och tog med mig hunden på en tripp i skog och kust.

Detta fick mig att bli lugn och fylld med hopp.

Av ?Sigrid? - 26 juni 2018 09:11

Då var den dagen här.
Barnen är på fritids och dagis och jag är själv hemma med hunden.
Vi började såklart med att vakna lite för sent än vad vi brukar men vi försökte ändå ta det lugnt. Det resulterade ju dock i att jag inte tog min medicin så när jag kom till Ica så drog och slet det i kroppen.
Tog mig igenom handlingen riktigt bra iaf men ångesten är påtaglig nu i kroppen.

Nu ska jag då inte göra någonting, tur solen är framme...kan jag slappa i den.

Lyckades bli avslappnad i solstolen trots miljoner tankar på drift och somnade nästan en stund men sen fick jag hämta boken och försvinna in i den.

Har gått förvånansvärt lätt att göra ?ingenting? om vi bortser från lämna barnen, handla, tvätta en maskin tvätt och förbereda maten till ikväll så känner jag att jag kunnat koppla av en hel del även om det är mycket funderingar men jag hoppas ju på att hitta en lösning i all kaos.

Usch nu kommer den krypandes.
Man vill fira min födelsedag nästa vecka men ärligt talat så vill jag inte själv det. Några vill jag ska ha kalas några vill vi ska på restaurang för att jag inte ska behöva göra nåt.
Jag vill bara få vara i fred, kan man få det?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards