Alla inlägg den 21 juni 2018

Av ?Sigrid? - 21 juni 2018 21:59

Nedbäddad å super trött.
Ångestens obehag trängde sig på för två timmar sen och har nu dragit ur mig den lilla energi jag hade kvar.
Får bli att stänga igen de blå och vakna först till midsommar ;-)

Önskar er alla en festlig sådan med sill och potatis och mängder av jordgubbar.

Godnatt

Av ?Sigrid? - 21 juni 2018 14:16

Tog första tabletten kl 9 efter viss tvekan, ville inte få samma effekt som kvällen innan med trötthet och känslan av att vara ostadig. Har svårt att medicinera mig överlag så det krävs en viss övertalningsförmåga innan jag ger med mig själv.
Effekten blev dock bättre än väntat, tröttheten kom först vid 12 och inte lika hårt som kvällen innan. Lagade lunch till oss. Vilade mellan 12:30-13:10, somnade aldrig, hjärnan och kroppen gick på högvarv.

Tog tablett nr 2 kl 15 då det bultade, slet och drog i kroppen och inga ?tankar ville va stilla?. Kände mig lite fumlig igen denna gången och hade svårt att hitta orden och få ut dom rätt. Och tankarna fortsatte att hålla låda.
Orkade ta en promenad på 30 min med stora tösen (kände mig stolt) men kände ett viss obehag i kroppen en stund efter vi kommit hem men sen lugnade det sig.
Nu känner jag mig torr i munnen, trött och det drar och sticker i ansiktet. Funderar på att ta en tablett till men vill gärna försöka hålla mig till två om dagen. Avvaktar och tar hellre en om jag har svårt att sova.

För övrigt är det fortfarande jobbigt att äta, känner ingen hunger och vill helst inte äta då det får mig att må dåligt efteråt med skuldkänslor (kan det va?!?) svårt att sätta fingret på vad jag känner.

Funderar även mycket på vad jag är bra på, vad jag duger till, vad kan jag? Kommer inte på något av större värde, inget att skryta med liksom. Tänker även på Vad andra tycker om mig? Hur andra ser på mig? Hur JAG tror de tänker å ser på mig ska väl tilläggas att jag menar.
Vet inte om jag kom fram till något av värde där heller?!?
Som sagt mycket tankar som avlöst varandra och mest bara stökat till det ännu mer i huvudet idag.

Nu ska jag försöka sova, kl 22:55 utan att ta en till tablett...

Av ?Sigrid? - 21 juni 2018 07:56

Idag (måndags) fick jag diagnosen Ångest på min lokala vårdcentral. Sjukskrivning i 2 veckor till att börja med och medicinering, 2 tabletter om dagen, 3 vid behov samt remiss till samtalsterapi.
Ordinerad vila och återhämtning.
Hur gör jag det då?
Jag har ju två barn, en man, hund å katt som alla behöver att jag är på topp.
De kommer ju först, inte jag. Eller?!?

Jo, enligt läkaren som pekade med hela handen och slog den i bordet och sa;
?Om du inte börjar sätta dig själv först nu så kommer du bli ännu sämre och vad är du då för nytta för dina barn och din man??

Grät som ett barn, kände mig värdelös, dum, korkad ja allt du kan tänka dig. Skam, skam att jag låtit det gå så långt och skam för att jag inte är starkare, skam för att jag inte kan jobba, skam för att jag inte orkar med hemma. Ja Skam....för att jag inte orkar med mig själv.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards