Direktlänk till inlägg 21 juni 2018

Dag 2: Bergochdal bana 19/6

Av ?Sigrid? - 21 juni 2018 14:16

Tog första tabletten kl 9 efter viss tvekan, ville inte få samma effekt som kvällen innan med trötthet och känslan av att vara ostadig. Har svårt att medicinera mig överlag så det krävs en viss övertalningsförmåga innan jag ger med mig själv.
Effekten blev dock bättre än väntat, tröttheten kom först vid 12 och inte lika hårt som kvällen innan. Lagade lunch till oss. Vilade mellan 12:30-13:10, somnade aldrig, hjärnan och kroppen gick på högvarv.

Tog tablett nr 2 kl 15 då det bultade, slet och drog i kroppen och inga ?tankar ville va stilla?. Kände mig lite fumlig igen denna gången och hade svårt att hitta orden och få ut dom rätt. Och tankarna fortsatte att hålla låda.
Orkade ta en promenad på 30 min med stora tösen (kände mig stolt) men kände ett viss obehag i kroppen en stund efter vi kommit hem men sen lugnade det sig.
Nu känner jag mig torr i munnen, trött och det drar och sticker i ansiktet. Funderar på att ta en tablett till men vill gärna försöka hålla mig till två om dagen. Avvaktar och tar hellre en om jag har svårt att sova.

För övrigt är det fortfarande jobbigt att äta, känner ingen hunger och vill helst inte äta då det får mig att må dåligt efteråt med skuldkänslor (kan det va?!?) svårt att sätta fingret på vad jag känner.

Funderar även mycket på vad jag är bra på, vad jag duger till, vad kan jag? Kommer inte på något av större värde, inget att skryta med liksom. Tänker även på Vad andra tycker om mig? Hur andra ser på mig? Hur JAG tror de tänker å ser på mig ska väl tilläggas att jag menar.
Vet inte om jag kom fram till något av värde där heller?!?
Som sagt mycket tankar som avlöst varandra och mest bara stökat till det ännu mer i huvudet idag.

Nu ska jag försöka sova, kl 22:55 utan att ta en till tablett...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ?Sigrid? - 12 juli 2018 23:02

Igår skrek min kropp på eftermiddagen. Jag hade en vän hemma på kaffe när jag fick oväntat besök och det är något som är jätte jobbigt för mig nu. Jag vill helst veta om någon tänker komma oavsett hur kort eller lång stund det handlar om. Det blev...

Av ?Sigrid? - 9 juli 2018 06:07

Det känns som jag ska gå sönder inuti. En explosion av mitt inre som kommer slita sönder mig. Det gör så ont, det är en storm, det sliter, trycker och drar. Är det så här det känns när själen håller på att gå sönder? Jag tror det och jag har ingen a...

Av ?Sigrid? - 2 juli 2018 22:57

Började få en klump i magen för några timmar sen. Tänkte inte så mycket på det först men klumpen har växt sig större och större. Tillslut så började jag må illa och då kom känslan av overklighet och oron och rädslan som ett brev på posten. Magsjuka ...

Av ?Sigrid? - 2 juli 2018 18:06

I lördags var en hemma dag. Vi var ingenstans och gjorde typ ingenting, det var faktiskt riktigt skönt. Igår blev det några timmar igen vid havet men tyvärr var det inte lika varmt och skönt som gången innan. Idag har jag haft näsan i en bok me...

Av ?Sigrid? - 30 juni 2018 15:31

I torsdags var jag själv till 14 och samlade energi. Gjorde lite trädgårds terapi igen och denna gången gick det mycket bättre. Var fruktansvärt varmt hela dagen så det blev några dopp i poolen. Igår var barnen lediga från fritids å dagis och vi...

Ovido - Quiz & Flashcards