Alla inlägg den 27 juni 2018

Av ?Sigrid? - 27 juni 2018 13:41

Förmiddagen har gått i vilans tecken efter mitt tappra försök att städa.
Slummrat in och ut ur sömnen från 10 tiden till 13 tiden. Då fick jah sparka igång mig själv och efter ett kallt dopp i poolen, lite lotion på kroppen som luktar ljuvligt gott sitter jag nu ned en kopp kaffe som jag hoppas ska pigga upp mig lite snabbt. Kl 14 ska jag hämta barnen igen och då är det ju bra och vara på alerten :-)

Får se vad resten av dagen erbjuder men en snabbis på bibblan tänkte jag mig nog iaf. Böcker är bra att skingra tankarna med :-)

Av ?Sigrid? - 27 juni 2018 09:35

Vaknade tidigt idag och kände mig pigg så beslutade mig för att stiga upp och försöka göra lite ordning i huset. Det gick hyfsat i början men när jag lämnat barnen och skulle hem och fortsätta hade jagat upp mig så hemskt att jag var tvungen att avbryta en stund och omgruppera så att säg...

Efter en stunds funderande insåg jag att jag behöver nog koncentrera mig på ett rum eller så i taget, det går inte att springa runt och plocka överallt och städa flera rum åt gången för då blir jag helt knäckt.

Det är mycket nya sätt jag behöver hitta och lära mig för att få allt att fungera.

Nu får det bli lite paus med en bok. Kan kanske bli ett tag till senare. Små steg, jag måste lära mig att ta små steg.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards