Alla inlägg den 23 juni 2018

Av ?Sigrid? - 23 juni 2018 19:36

Dag 4 21/6
Nu är klockan 07:40.
Somnade igår vid 22:30 och vaknade 07:10
Tänkte sätta mig i lugn och ro med en kopp kaffe och vika lite tvätt, ingen stress.
Började slå som tusan i kroppen och huvudet började mala efter bara 5 plagg.
Jag gör kanske allt i ett för snabbt tempo?
Ska kanske försöka å göra allt lite överdrivet sakta och se om det går bättre då?

Då är eftermiddagen här, dagen har gått bra fram tills jobbet ringde och började ställa tusen frågor jag inte kan svara på. Ångesten slog till direkt med bultande, bankande och stickningar.
Blockerade numret så jag kan släppa det nu.

Haft en rolig stund med töserna.
De skulle tvunget göra en food challenge.
Jag har inte skratta så mycket på länge, den stora tösen klöktes så fort hon fick nåt i munnen. Var jätte kul! Jaja, tänk ni vilken elak mamma hon är bara...Det var ända vansinnigt roligt. :-)
Skönt å garva ordentligt, det gör gott i själen.

Sitter och försöker tänka positiva tankar inför framtiden, alltså inte jätte långt fram nu utan morgondagen och nästa vecka som säkert kommer erbjuda utmaningar.
Imorgon ska det firas midsommar hos goda vänner och jag oroar mig för hur mycket jag kommer orka. Vara här hemma å göra vad som faller mig in är en sak men där ska jag hålla emot alla känslor och obehag hela dagen och kvällen. Kan bli tufft.

Nästa vecka ska töserna till dagis och fritids?
Det skrämmer mig mest, det är ju dom som håller ihop mig...eller för dom jag håller ihop. Tänk om jag rasar samman helt om jag slappnar av när de inte är hemma?!? Det gör mig livrädd.
Tänk om jag inte tar mig upp igen?
Positiva tankar var det ja?positiva.

Av ?Sigrid? - 23 juni 2018 13:29

I ett försök att slappna av och lämna all oro oc rädsla tog familjen och packade picknick och drog ut i naturen.

Lyssna på barnen som leker snällt, ljudet av vinden och vattnet som rör sig i strandkanten.
Tärnor son skriar och insekter som surrar, det är smörjmedel för själen.

Av ?Sigrid? - 23 juni 2018 09:56

Hej!
Hoppas alla hade en trevlig midsommar igår.
Vi hade det riktigt bra vill jag påstå :-)
Här kommer fortsättningen på min dagbok

Dag 3 20/6
Somnade senare vaknade tidigare.
Idag hade vi tid att passa, kl 09 skulle lilla tösen på inskolning inför skolstarten.
Det fick igång pulsen och alla som har barn vet att inget ska gå enkelt när man har en tid att passa.
Medicinen fick jag i mig strax efter 08 skulle jag tro, kände inga större obehag av den men så hade jag ju inte tid att känna efter heller.
På gott eller ont?

När vi kom hem efter lämnat lillan och hämtat ett släp hos en kompis kände jag mig lite krossad och att bitarna hamnat i fel fack. Jag visste inte vad jag skulle göra, vad vi sagt och bestämt. Hade svårt att ta in vad sambon och den stora tösen sa och svaren blev nog både korta och fel.
Är väldigt lätt att missuppfatta och missuppfattas.

Vi hade som plan att vi skulle handlat tillsammans så jag skulle känna mig lugn och ha någon att kolla av så vi fått med oss allt men tiden flög iväg så vi fick släppa på den planen.
Barnen och jag fick hjälpas åt i stället men det gick hyfsat bra, jag fick med allt (och lite annat) utom filen jag hade på listan med hem.
Det tog dock var enda gnutta av energi å styrka jag hade att inte tappa mig själv där inne så nu känns det som jag sprungit ett maraton och haft en 4 timmars tenta direkt efter varandra.

Nu har klockan hunnit bli 17. Jag och barnen har ätit middag, ja jag åt faktiskt med. Av någon anledning är det lättare att äta och känna sig sugen på något senare på eftm/kvällen så jag äter desto mer då än innan på dagen.
Har lyckats rengöra köket efter oss och plockat upp lite från golven men nu har jag nog gjort vad kroppen och knoppen orkar med för dagen.

Stickningarna i ansiktet å känslan av att bli strypt har hållit i sig några timmar nu.
Frustrationen över att barnen (mest den lilla) inte lyssnar på mig får det att ?knaka? i huvudet på mig och när jag höjer rösten pga det kommer det flimmer framför ögonen och hela rummet och situationen känns plötsligt overklig.

Klockan är 19 och jag känner mig förvånansvärt klar i huvudet. Inte alla så mycket ?lösdrivande tankar? som igår, detta glädjer mig.
Torr i munnen och pirr i ansiktet men det kan jag ta om jag får vara klar i huvudet.

Kom på nu ca 2 timmar senare att jag inte tagit tablett nr 2 idag, är kanske därför jag känt mig piggare ikväll??!? Ska jag ta den nu eller skita i den???
Efter att ha diskuterat det med min man beslöt jag mig för att ta den så jag äter lika många varje dag tills det börjar kännas hanterbart.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards