Direktlänk till inlägg 23 juni 2018

Dag 3 En rätt hygglig dag 20/6

Av ?Sigrid? - 23 juni 2018 09:56

Hej!
Hoppas alla hade en trevlig midsommar igår.
Vi hade det riktigt bra vill jag påstå :-)
Här kommer fortsättningen på min dagbok

Dag 3 20/6
Somnade senare vaknade tidigare.
Idag hade vi tid att passa, kl 09 skulle lilla tösen på inskolning inför skolstarten.
Det fick igång pulsen och alla som har barn vet att inget ska gå enkelt när man har en tid att passa.
Medicinen fick jag i mig strax efter 08 skulle jag tro, kände inga större obehag av den men så hade jag ju inte tid att känna efter heller.
På gott eller ont?

När vi kom hem efter lämnat lillan och hämtat ett släp hos en kompis kände jag mig lite krossad och att bitarna hamnat i fel fack. Jag visste inte vad jag skulle göra, vad vi sagt och bestämt. Hade svårt att ta in vad sambon och den stora tösen sa och svaren blev nog både korta och fel.
Är väldigt lätt att missuppfatta och missuppfattas.

Vi hade som plan att vi skulle handlat tillsammans så jag skulle känna mig lugn och ha någon att kolla av så vi fått med oss allt men tiden flög iväg så vi fick släppa på den planen.
Barnen och jag fick hjälpas åt i stället men det gick hyfsat bra, jag fick med allt (och lite annat) utom filen jag hade på listan med hem.
Det tog dock var enda gnutta av energi å styrka jag hade att inte tappa mig själv där inne så nu känns det som jag sprungit ett maraton och haft en 4 timmars tenta direkt efter varandra.

Nu har klockan hunnit bli 17. Jag och barnen har ätit middag, ja jag åt faktiskt med. Av någon anledning är det lättare att äta och känna sig sugen på något senare på eftm/kvällen så jag äter desto mer då än innan på dagen.
Har lyckats rengöra köket efter oss och plockat upp lite från golven men nu har jag nog gjort vad kroppen och knoppen orkar med för dagen.

Stickningarna i ansiktet å känslan av att bli strypt har hållit i sig några timmar nu.
Frustrationen över att barnen (mest den lilla) inte lyssnar på mig får det att ?knaka? i huvudet på mig och när jag höjer rösten pga det kommer det flimmer framför ögonen och hela rummet och situationen känns plötsligt overklig.

Klockan är 19 och jag känner mig förvånansvärt klar i huvudet. Inte alla så mycket ?lösdrivande tankar? som igår, detta glädjer mig.
Torr i munnen och pirr i ansiktet men det kan jag ta om jag får vara klar i huvudet.

Kom på nu ca 2 timmar senare att jag inte tagit tablett nr 2 idag, är kanske därför jag känt mig piggare ikväll??!? Ska jag ta den nu eller skita i den???
Efter att ha diskuterat det med min man beslöt jag mig för att ta den så jag äter lika många varje dag tills det börjar kännas hanterbart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ?Sigrid? - 12 juli 2018 23:02

Igår skrek min kropp på eftermiddagen. Jag hade en vän hemma på kaffe när jag fick oväntat besök och det är något som är jätte jobbigt för mig nu. Jag vill helst veta om någon tänker komma oavsett hur kort eller lång stund det handlar om. Det blev...

Av ?Sigrid? - 9 juli 2018 06:07

Det känns som jag ska gå sönder inuti. En explosion av mitt inre som kommer slita sönder mig. Det gör så ont, det är en storm, det sliter, trycker och drar. Är det så här det känns när själen håller på att gå sönder? Jag tror det och jag har ingen a...

Av ?Sigrid? - 2 juli 2018 22:57

Började få en klump i magen för några timmar sen. Tänkte inte så mycket på det först men klumpen har växt sig större och större. Tillslut så började jag må illa och då kom känslan av overklighet och oron och rädslan som ett brev på posten. Magsjuka ...

Av ?Sigrid? - 2 juli 2018 18:06

I lördags var en hemma dag. Vi var ingenstans och gjorde typ ingenting, det var faktiskt riktigt skönt. Igår blev det några timmar igen vid havet men tyvärr var det inte lika varmt och skönt som gången innan. Idag har jag haft näsan i en bok me...

Av ?Sigrid? - 30 juni 2018 15:31

I torsdags var jag själv till 14 och samlade energi. Gjorde lite trädgårds terapi igen och denna gången gick det mycket bättre. Var fruktansvärt varmt hela dagen så det blev några dopp i poolen. Igår var barnen lediga från fritids å dagis och vi...

Ovido - Quiz & Flashcards